dilluns, 13 de juliol del 2009

HISTÒRIES DEL TOUR (I)

EL FERRER,LA NOIA I LA RÀDIO
Hi havia una vegada,un ferrer que treballava a la manyeria de la fàbrica tèxtil d´un poble molt petit.A aquest li agradava molt el ciclisme,però les noticies i els resultats de les curses només arribaven a través de la ràdio i la premsa,per tant se li va ocòrrer una idea:
Li va demanar a una noia que si podia,mentre feia les labors de les tardes ( a aquella època els hi feien fer costura),escoltar la retransmissió del Tour per la ràdio.
Ella,molt aplicada,així ho va fer i cada dia quant el manyà tornava de la feina li detallava amb pèls i senyals tot el que havia passat a França,mentre ell escoltva amb molta atenció el relat de la noia.
Avui la noia te 78 anys i encara que li falli la memòria recorda molt bé les gestes del Federico Martin Bahamontes als pirineus i als alps,l´épica lluita amb Poulidor i Anquetil i la cara que feia el meu avi quant li explicava.
Ara m´ho relata a mi que sóc el seu fill.
... ... ...
Al final 2h22´per a 70 km,en el dia de descans del Tour,que no pas meu.

6 comentaris:

Minnie ha dit...

Com va passant l'afició de generació en generació!
Un petó a la noia de part meva.Segur que és un tresor!(ostres que sóc cursi!m'he aixecat tova!)

Anònim ha dit...

Quin conte més xulo.

Felicitats pel blog!!

Anònim ha dit...

Aquesta és la meva avia!
Martina,

Boni ha dit...

Minnie l´afició sembla que és heretada!!!

Gràcies anònim pel comentari.

Hola Martina!!!...has vist quines històries de la vora del foc? jo ja sé que t´agraden molt els contes,sobretot si són de gegants.

Salut

Clidice ha dit...

Vaja! m'has fet pensar en la pel·lícula de "Les triplettes de Belleville" :) imagino que algú com tu ja l'ha vist, oi?

Boni ha dit...

No l´he vist!!!...Clidice...mmm però ara m´has despertat la curiositat i buscaré informació,si me´n pots passar per mi encantat.

Salut